המהפיכה של עולם השיווק והפרסום

נכתב בתאריך 21/6/2010 בשעה 18:55 מאת ליאור

clip_image001

Simon Mainwaring הוא בכיר לשעבר בתעשיית השיווק והפרסום (מנהל קריאייטיב של נייק, מנהל קריאייטיב של משרד הפרסום Ogilvey) והיום יועץ,  מרצה  ובלוגר (מזכיר מישהו?…).

בהרצאה שלו בפסטיבל קאן בפני בכירי תעשיית השיווק והפרסום אתמול, הוא סיכם את התובנות העיקריות שבמרכז המהפיכה שעובר עולם השיווק והפרסום בעידן הדיגיטלי.

אני מודה שמדובר בהרבה סיסמאות… אבל אני חושב שדבריו מייצגים בצורה יפה מאוד את הדילמות העיקריות של תעשיית השיווק והשינוי הדרמאטי שעובר הענף.

עולם הפרסום והקפיטליזם תלוים אחד בשני.

אנחנו חיים בעידן קפיטליסטי. כל עוד זה המצב, לשיווק ופרסום יהיה תמיד תפקיד מרכזי בחיינו.

מודל ה-Interruption על תעשיית הטלוויזיה נגמר.

התעשייה שנבנתה בזכות כך שהיא הציקה למשתמשים והכריחה אותם לצפות בפרסומות, עוברת שינוי. הצרכנים נמצאים במה שהוא קורא לו Filter Mode ומסננים מסרים בצורה מודעת. אני מודה שלדעתי העידן הנוכחי רחוק מלהסתיים אבל כאשר הבחור אומר את זה על הבמה, מול המפרסמים הגדולים בעולם, זה נאה.

Consumers want a better world, not just better widgets.

מחפשים משמעות, מחפשים להבין מה המותג שמנסה למכור להם עושה למען החברה (Social Responsibility). כמו שהוא קורא לזה – The future of profit is purpose והצרכנים הופכים להיות המצפן המוסרי של המותג.

התפקיד החדש של מפרסמים הוא להיות ארכיטקטים של קהילות.

הטכנולוגיה מלמדת אותנו לחזור ולהיות אנושיים. בזכותה אנחנו מקשיבים יותר טוב ובעידן הזה הצלחה של מותג תהיה קשורה ליכולת שלו להקשיב למה שהצרכנים אומרים לו לעשות.

Consumers now co-author the stories we tell.

למה? פשוט כי הם יכולים… הצרכנים לוקחים חלק פעיל ביצירת האג'נדה והסיפור שמאחורי המותג וזה משתנה לעיתים קרובות ובהתאם לשיחות שמתקיימות במקומות שונים.

Everything becomes social.

הדינמיקה של פייסבוק מתרחבת ונמצאת בכל מקום, הרבה מעבר לגבולות של פייסבוק. כפתור ה-Like הופך להיות בכל מקום בעולם הדיגיטלי והפיסי.

כולנו הופכים למפיצים של תוכן.

לעשות Retweet או Like זאת הפצה שהופכת להיות חסרת תקדים בהיקפה.

Content is king.

נו טוב, זה ברור. אבל לראשונה בעידן הדיגיטלי, כאשר יש תוכן ממש טוב, אין צורך להשקיע תקציב במדיה, המנוע הכלכלי העיקרי של תעשיית הפרסום.

עד כאן מתוך ההרצאה שלו. כמו שאמרתי, הרבה סיסמאות אבל הם שמייצגות את המהפיכה האמיתית שעוברת על עולם הפרסום והשיווק.