ממשלת ישראל מודעה בתדהמה

נכתב בתאריך 16/7/2010 בשעה 9:10 מאת ליאור

או: כמה תובנות על החשיבות ביצירת תכנים מעניינים בעידן השיווק החדש

ברשותכם, אתחיל בדוגמא ואז נעבור לתובנות.

שימו לב לעדכון ששלחו אתמול החבר'ה מ-Israelgov, חשבון הטוויטר הרשמי של ממשלת ישראל:

clip_image002

עב"ם בשמי ישראל? נפלתם על הראש? העיקר שמחלקים פרסים! לינק לסרט… צחוקים אתכם.

וזה המשיך בעדכון הזה:

clip_image004

אתם מבינים? לא ניחשתם ויש כאן ניוז רציני, בכל זאת מדובר בעב"ם ולכן החשיפה תתרחש בשלוש וחצי. לא ארבע, לא חמש, שלוש וחצי. זאת השעה שמתאימה לחשיפת העב"ם! (בכל זאת, משרד ממשלתי, אתם יודעים, בארבע צריך ללכת הביתה). תתכוננו.

ואם אתם כוססים ציפורניים ב-15:27, תהיו חייבים להאזר בסבלנות!

clip_image006

אתם במתח נכון? אולי זה המוסד שפתח יחידה לאיתור עב"מים עוינים?

כמעט…

בשלוש וחצי, מגיעה התשובה. שימו לב:

clip_image008

גנזך המדינה!!! והלינק הוא לסרט משנת 1970 Smile

לחבר'ה ב-Israelgov, אני מוריד בפניכם את הכובע! אתם עושים עבודה מדהימה. זאת דוגמא איך לקחתם נושא משעמם מוות והפכתם אותו להופעת סטנד-אפ קלילה ומשעשעת בטוויטר.

ועכשיו ומוסר ההשכל.

בעידן השיווק החדש, אנשי השיווק אחראים לייצר תכנים שיהיו בראש ובראשונה מעניינים. את הסיסמא הזאת כולנו מכירים. אבל מה לעשות שברוב המקרים, הנושאים שבהם המותג מתעסק לא מעניינים.

אז איך לוקחים נושא שלא מעניין את הקהל הרחב והופכים אותו למעניין?

או.

זאת השאלה הגדולה והמרתקת שתהפוך להיות נושא מרכזי לדיון בקרב אנשי השיווק.

קחו כל איש שיווק, תעירו אותו באמצע הלילה, תראו לו דף מידע שיווקי ותשאלו לדעתו – אתם יודעים מה הוא מתוכנת לעשות?

קודם כל, לראות שהלוגו בסדר, ואם לא, אוי ואבוי. אסון גדול!

אח"כ חייבים לראות שהצבעים מתאימים לצבעי המותג, שיש look and feel שמתאים לקו העיצובי של המותג וכו'.

רק בסוף, אולי, הוא יקדיש תשומת לב לשאלה האם התוכן מעניין.

בעידן השיווק הדיגיטלי, זה משתנה ובגדול. אנשי השיווק ילמדו קודם כל לשאול את עצמם האם התוכן מעניין? ואם לא, מה צריך לעשות כדי שהוא יהיה מעניין?

הדוגמא של Israelgov ממחישה בדיוק את זה. זאת דוגמא נהדרת איך לוקחים תוכן משעמם מוות והופכים אותו לשיחה משעשעת בגובה העיניים. בכלל, הומור עצמי זה הכלי הטוב ביותר לשבירת מחסומים.

לסיום, הסטנדאפיסט ג'ורג' קרליין אומר את זה הרבה יותר טוב ממני: