חוזר להיות (גם) מורה

נכתב בתאריך 27/9/2010 בשעה 9:39 מאת ליאור

image

לפני שנים רבות, כשהייתי תלמיד תיכון, היה לי מורה שהוא גם סטודנט בטכניון. הייתי מלא כבוד והערכה כלפיו מכיוון שכבר אז חלמתי שיבוא היום ואלמד מחשבים בטכניון.

יום אחד, כשהיה לי אומץ, שאלתי אותו מה אני צריך לעשות כדי להתקבל ללימודים בטכניון… הוא מצדו ענה בזלזול: "עזוב, זה לא בשבילך ולא יהיה לך סיכוי להתקבל!".

המשפט הזה העליב אותי ברמות שקשה לי לתאר. ממש השאיר לי צלקת לשנים רבות.

אני לא זוכר איך קראו למורה הזה ואין לי מושג מה הוא עושה היום (אולי מישהו יעזור – למדתי באורט גבעתיים ואני מעריך שזה היה ב-86-87). הייתי שמח לפגוש אותו, להסתכל לו בעיניים ולספר לו שסיימתי תואר ראשון ושני בהצטיינות מהטכניון ועכשיו אני לומד לדוקטורט.

בכלל, רק אחרי שנים רבות הבנתי שהייתי קורבן להרבה מורים גרועים. מורה למתמטיקה שצחק על התלמידים החלשים והציע להם להתאבד ("קחו אוטובוס לים ותקפצו למים"), מורה לפיסיקה שגרם לי לחשוב שלעולם לא אבין את המקצוע הזה ועוד.

מאז, כשאני מרצה בפני קבוצות של תלמידי בית ספר, אני מספר להם את הסיפור הזה ואומר להם שאם יש להם חלום, שלא יוותרו ולא יתנו לאף מורה לדכא אותם.

נזכרתי בסיפור הזה כי עכשיו, אחרי החגים, אני חוזר להיות מורה…

אמנם לא מורה לתלמידי בית ספר אלה לסטודנטים אבל עדיין מורה.

אני מתחיל ללמד סטודנטים לתואר שני בפקולטה למנהל עסקים במכללה למנהל. מדובר בקורס שיווק דיגיטלי שיתקיים בימי רביעי בערב מידי שבוע. בקורס אנסה לקחת את הסטודנטים למסע אל עבר המהפיכה שעובר עולם השיווק בעידן הדיגיטלי. המתרגל בקורס הוא דביר רזניק שמוכר לרבים מכם כאיש שיווק, בלוגר ואושיית מדיה חברתית.

מכיוון שמדובר בתחום חדש מאוד, אני שוקל להוסיף לנושאים שאני אכין גם התייחסות שלכם ומידי פעם אשמח לשאול את דעתכם לגבי נושאים מסוימים. אולי אפילו אעביר חלק מההרצאות בשידור חי כדי להפוך את חווית האינטרנט למשהו הרבה יותר מוחשי….

בכל מקרה, לכל הסטודנטים שמתחילים ללמוד או חוזרים ללימודים – שתהיה שנת לימודים טובה.

ואם יש לכם רעיונות והצעות לגבי הקורס, אשמח לשמוע…

  • אני מחכה ליום שאתה גם תלמד בבתי ספר. צריכים אנשים ערכיים כמוך שם.

  • ליאור

    תודה אריק. בהחלט זה משהו שאני אשמח לעשות בעתיד

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה. בהצלחה וגם לדביר

  • Someone

    ליאור,
    מורה מרצה .
    מרצה מעביר את רוב ההרצאה בלדבר על הנושא הנלמד , ובקושי מפריעים לו , והוא יכול ללמד מאה סטודנטים כאילו היו רק עשרה סטודנטים.
    מורה (לצערי) מעביר הרבה מהשיעור בלהתעסק עם דברים שלא קשורים לנושא הנלמד (קרי משמעת) , והוא בקושי יכול ללמד 20 ילדים , שלא לדבר על 40 .