גילוי נאות

נכתב בתאריך 15/11/2010 בשעה 15:39 מאת ליאור

imageלפני מספר שבועות קיבלתי פנייה ממשרד יחסי ציבור לטוס לפראג כבלוגר לסקר כנס של חברת מחשבים כלשהי.

מכיוון שהיה מדובר בנושא שממש לא מעניין אותי, כתבתי שורת סטטוס ששואלת לדעתם של החברים שלי (הנה קישור סטטוס ולתגובות).

חצי מהאנשים הציעו לי לטוס, החצי השני ביקש שאעביר אליו את הכרטיסים. גדי שמשון ידידי טען שאם מדובר בנסיעה לניו-יורק, אף פעם לא מאוחר מידי ללמוד תחומי עניין חדשים… היו גם כאלה אמרו שעדיף לוותר…

אני החלטתי לוותר בנימוס.

בתפקידי במיקרוסופט יצא לי להיות מעורב בשליחת לא מעט עיתונאים ובלוגרים לכנסים בארץ וחו"ל. בד"כ מדובר בחוויה מפנקת ומהנה… אבל יש לזה מחיר – לקבל סיקור אוהד ומעניין את הכנס.

מכיוון שמדובר בנושא שלא מעניין אותי, זה נראה לי לא הוגן כלפי החברה השולחת וגם כלפי קוראי הבלוג. זאת הסיבה שסירבתי.

אחרי מס' שעות, הדיון שהתפתח סביב הנושא גרם לכך שפנה אלי רני רוגל, הבעלים של חברת יחסי הציבור דורן תקשורת. רני כתב לי מייל ואמר שבהמשך למה שכתבתי, יש לו הזדמנות לנסיעה לכנס שאולי דווקא כן יעניין אותי.

הקשבתי לנושא הכנס והוא אכן מעניין.

מדובר בכנס של חברת Dassault Systems, חברת בת של דאסו שהתחילה בתחום התעופה (ייצרה את המיראז') ועברה לתחומים רבים נוספים כמו תיב"מ, Virtual Reality ותלת מימד.

מכיוון שלא הכרתי אותם, ניצלתי הזדמנות ושאלתי את אחד הסטודנטים שלומדים איתי בלימודי הדוקטורט ואשר מתמחה בתלת מימד עליהם. הוא סיפר שמדובר באחת החברות המובילות בעולם בתחום התלת מימד והתלהב מאוד.

חזרתי לרני ואמרתי לו שזה בא בחשבון בתנאי שזה עומד ב-"מבחן יובל דרור" כפי שהוא בא לידי ביטוי בפוסט המצוין שהוא כתב לפני נסיעה לכנס של EMC. כלומר – שאני אכתוב תיאור אותנטי ואמיתי לגבי ההתרשמות שלי מהכנס.

לכן אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, בשבוע הבא אני טס לפריז. למען הגילוי הנאות, חברת Dassault Systems מממנת את הטיסה שלי לפריז (במחלקת תיירים), 2 לילות במלון Disney New York, כרטיס כניסה לדיסני פריז ואירוח בכנס.