הטעות הגדולה של בנק דיסקונט
לרוב, אני לא נוטה לכתוב ביקורת שלילית על מהלכי שיווק דיגיטלי. הסיבה: מדובר בתעשייה חדשה שבה אחת הדרכים ללמוד היא לנסות ומידי פעם גם לטעות. כולנו מתנסים, וכולנו טועים. אף אחד לא נולד עם הניסיון.
אבל במקרה של בנק דיסקונט, אני מתאפק כבר חודשיים ולא יכול להתאפק יותר. פשוט לא מסוגל.
כחלק מההחלטה לתת חסויות למרבית הקונצרטים והמופעים הבינלאומיים בשנתיים האחרונות בישראל, החליטו אנשי השיווק בבנק לתת חסות גם להופעה של ג'סטין ביבר. הם ויצאו בקמפיין גדול שהציע כרטיסים בהנחה ללקוחות הבנק או לכל מי שיעשה Like לעמוד של הבנק בפייסבוק. ככל הנראה, בניסיון לנצל את החסות כדי לבנות לבנק קבוצה גדולה של אוהדים בפייסבוק. רק מה, המעריצים של ביבר, בניגוד למשל למי שהלך לראות את המופע של ליאונרד כהן (שגם לו נתן הבנק חסות) הן בעיקר מעריצות בנות 8-12, שמתנהלות בפייסבוק בהתאם לגילן.
ומה התוצאה של המהלך, שבו שפך הבנק הרבה מאד כסף על פרסום בטלוויזיה שקורא למעריצים ג'סטין ביבר לעשות לייק לקבוצה של הבנק בפייסבוק? יש להם מעל ל 40,000 ילדים מקללים ומתלוננים.
כן כן… אתם מוזמנים להציץ ולהתרשם בעצמיכם.
ואני לא מדבר על מה שקורה בימים האחרונים תוך כדי הביקור "ההיסטורי" של אלוהים הלא הוא ג'סטין ביבר, אלה בהתרחשות היום יומית בדף. הנה דוגמא מייצגת לפני כחודש:
האמת היא שאף אחד לא יכול לדעת מה באמת הגיל של האוהדים כי ילדים חייבים להיות מעל גיל 13 ולכן הם מזייפים את תאריך הלידה שלהם כדי לפתוח פרופיל בפייסבוק.
אני מעריך שיש לא מעט ילדים בני 8-12 בדף. שמעתי על לא מעט ילדים שפתחו חשבון בפייסבוק "בזכות" הקמפיין הזה.
אז מה יכול לעשות בנק שיש לו 40,000 ילדים בדף הרשמי? לא מדובר בדף שנקרא "דיסקונט צעירים" אלא "בנק דיסקונט".
האמת… לא הרבה. כל מה שהם כותבים (לדוגמא מידע בנושא משכנתאות) זוכה לשלל קללות נמרצות. עכשיו תשאלו את עצמכם מה יחשוב לקוח הבנק שיחפש דרך לתקשר עם הבנק בפייסבוק. הוא יכנס לשם, יעשה פרסה ומיד יחזור אחורה. סביר שהוא לא ירצה ששמו, תמונתו, ושאלתו יופיעו באותו עמוד עם רותם ביבר, טל ביבר ומאיה ביבר.
אם היה אפשר לשנות את שם הדף (מה שעדיין לא ניתן), הייתי מציע להם לשנות אותו ל-"דיסקונט בייבי" ולפתוח בו משפחתון שבו הם יעבירו את הזמן ב-5-6 השנים הקרובות עד שאפשר יהיה לדבר איתם על פתיחת חשבון בבנק.
מה אפשר ללמוד מהדוגמא הזאת?
אחת הטעות הנפוצות של מותגים שנכנסים למדיה החברתית היא שהם הופכים את המתנות לסיבה העיקרית להיכנס לדף. הרבה יותר חשוב לדאוג להביא את קהל המטרה הנכון מאשר להשקיע במתנות.
מי שעדיין עושה תחרויות לייקים צריך להיכנס לכלא. צריך לפתוח באבו כביר אגף חדש שייקרא "לייקרים" ואליו יכנסו אנשי שיווק שתמכו בתחרויות מסוג זה.
ה-Wall הוא המקום העיקרי לפעילות בכל דף. לא Tabים ולא אפליקציות. אי אפשר לצאת בפעילות שיווקית בלי לחשוב היטב מה יכול להתרחש שם.
והכי חשוב, השאלה הראשונה בכל פעילות שיווקית היא מי קהל היעד. זה לא קשור לפייסבוק אלא לאסטרטגיה השיווקית. אני בספק אם ג'סטין ביבר הוא הבחירה הנכונה כאשר מנסים לפנות לבני נוער אלא יותר לילדים.
אבל להבדיל מעולם השיווק הישן, שבו אחרי שעושים טעות מפיקים לקחים ומתכננים פעילות שיווקית אחרת, במקרה של החברים בדיסקונט, ביום שאחרי המופע, 40,000 הילדים יישארו בדף.
ככה זה עם ילדים… קל להביא אותם אבל קשה לגדל אותם…
-
Rita Keselman
-
ilan peer
-
Mazi
-
Eran Zamir
-
ליאור
-
ליאור
-
ליאור
-
No
-
Weshler Sharon
-
Israel Blechman
-
Hila Ganani
-
Yossi Tzarfati
-
Maayan Dar
-
JFK
-
theinternetpirates.com
-
אורי צציק
-
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
-
Sarit Amar
-
Sarit Amar
-
Yosiharr
-
fakatz
-
sunshine
-
Eran Rotem
-
Yanir Alter
-
ram yonish
-
Didi Bar
-
Zohar
-
ליאור
-
Eliraz
-
יובל רפאלי – וידאו בייקרי
-
Benjamin Coloto
-
Anidor