שלב ראשון בבניית המצגת – אשמח לעזרתכם
הגיע הזמן להתחיל את החשיבה המשותפת על המצגת.
לפני שאציג לכם את האתגר שבו אשמח לעזרתכם, תזכורת לרעיון המרכזי אותו אני מציג ב-4 משפטים.
נא להתרכז בבקשה.
תיאוריית חכמת ההמונים קיימת שנים רבות והיא טוענת שהתובנה הקולקטיבית של ההמון מייצרת תבונה לא פחות חכמה מזאת של מומחים כאשר אנו באים לפתור בעיות או לקבל החלטות.
עד לאחרונה, השימוש בחכמת ההמונים היה אפשרי בעיקר לארגונים אשר השקיעו משאבים רבים בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שהפכו את חכמת ההמונים למוצר כדוגמת ויקיפדיה בתחום הידע ו-Waze בתחום הניווט.
הרעיון שאותו אני חוקר בדוקטורט ואותו אציג ב-TED טוען שהרשתות החברתיות מאפשרות לכל אחד מאיתנו לעשות שימוש בחכמת ההמונים בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות בחיי היום יום.
כלומר, כל מי שיש לו כמות חברים מספיק גדולה, יכול לשאול אותם שאלות הדורשות חשיבה ולהתייחס לתובנה הקולקטיבית שתתקבל כאל הפתרון החכם ביותר לאתגר שהציג.
מי שיעשה זאת, ישדרג את יכולתו לחשוב ולקבל החלטות בצורה משמעותית.
נכון להיום, רוב מה שעושים ברשתות חברתיות זה שיתוף. ייתכן ובעתיד נעשה שימוש אחר ברשתות החברתיות והם יהפכו מכלי שיתוף לאמצעי חשיבה. חשיבה משותפת באמצעות חכמת ההמונים.
זהו.
במטרה להציג את הרעיון בצורה הטובה ביותר, אני רוצה לייצר מספר דוגמאות. אני מחפש נושאים ושאלות שאותן אשאל במטרה לגרום לאנשים לחשוב ביחד ולהגיע לתובנה קולקטיבית מרשימה.
לדוגמא – מרצה יכול ליצור מצגת באמצעות שימוש ברעיון הזה. וזה התהליך שאני עובר כאן.
אבל אני מחפש דוגמאות מתחומים נוספים. השאלות או התהליכים חייבים להיות פשוטים וברורים, כאלה הדורשים חשיבה ושהתשובה עליהם מורכבת מאוד.
יש לכם רעיונות? אתם מוזמנים לכתוב כאן או להצטרף לדיון בלינק הזה בפייסבוק.
נ.ב. מי שראה את האודישן, זוכר שלפני כל רעיון שהגיע מההמון, הצגתי שקף עם התמונה של האנשים שתרמו לרעיון. אני מתכנן לעשות את זה גם במצגת הסופית ב-TED 🙂
Pingback: oily skin treatment for women()
Pingback: sunglasses for men()
Pingback: visite my site()
Pingback: click here()
Pingback: home lighting()
Pingback: comment-246299()
Pingback: jamarkuspaschalvb.wixsite.com post to a company blog()
Pingback: japanese animal pajamas()
Pingback: spiderman costume kids()