רעיון יצירתי להשקת הספר
בעוד שבוע אני טס לארה"ב לפגוש את הוצאת הספרים ולהתחיל לתכנן את השקת הספר. מרגש…
אני מחפש רעיון יצירתי שיוביל את ההשקה בארה"ב. מיד אפרט לכם מה האתגר ואם למישהו יש רעיון, אשמח לשמוע.
מי שישלח את הרעיון שיבחר יוזמן כאורח כבוד בהשקת הספר בארץ ואני מתכנן עבורו עוד כמה הפתעות.
מה האתגר?
רקע:
בחודש אוקטובר הקרוב אני משיק את הספר הראשון שלי בארה"ב. הספר נקרא Mindsharing – The art of crowdsourcing everything. הספר מראה איך אפשר לשדרג את הקריירה והחיים האישיים בעזרת חכמת ההמונים תוך שימוש בקראוד-סורסינג וברשתות חברתיות.
הנה לינק לפרק הראשון בספר. הפרק הזה נותן רקע והקדמה לכל הנושאים שמופיעים בספר.
ההשקה מתבצעת על ידי הוצאת הספרים Penguin Random House. מדובר בהוצאת הספרים הגדולה בעולם שהוציאה את הספרים של סת' גודין, גיא קוואסאקי ועוד.
ברוח חכמת ההמונים והספר, אני פונה אליכם כדי לקבל רעיון לפעילות שיווקית מעניינת/מיוחדת בהשקת הספר (זוכרים את הפוסט הזה שהוביל לרעיון על השור?)
האתגר:
הפעילות העיקרית של הוצאת הספרים היא יחסי ציבור. כלומר – הם מוציאים הודעה לעיתונות ומנסים לארגן לסופר כמה שיותר ראיונות בתקשורת לחשיפת הספר ויצירת באזז.
מידי שנה מתפרסמים כ-300,000 ספרים חדשים בארה"ב. עיתונאים מופגזים כל הזמן בהצעות לראיין סופרים ולכן קשה מאוד לבלוט ולגרום לעיתונאים לרצות לסקר ספר חדש, מעניין ככל שיהיה. במיוחד כש מדובר בסופר לא מוכר וגם כזה שמגיע מחוץ לארה"ב.
האתגר העיקרי הוא לגרום לתקשורת להתעניין בספר.
אני מחפש רעיון בולט, מיוחד ויצירתי לפעילות שתגרום לעיתונאים בארה"ב להתעניין ולכתוב על הספר.
קהל המטרה:
קהל המטרה של הספר הוא כל מי שפעיל בזירה הדיגיטלית וברשתות חברתיות (יש מעל מיליארד כאלה). סביר להניח שהראשונים שיביעו עניין יהיו אנשים עם כמות גדולה של חברים ועוקבים בפייסבוק/טוויטר, אנשים שמתעניינים בטכנולוגיות ומגמות חדשות.
אבל זה קהל המטרה המשני לפעילות היח"צ הזו. קהל המטרה העיקרי הוא עיתונאים ואמצעי תקשורת. עורכי תכוניות טלוויזיה, עיתונים ותוכניות רדיו. הדגש הוא על אמצעי תקשורת שמתעניינים בזירה הכלכלית / עסקית / טכנולוגית.
כלומר – הרעיון צריך להוביל לכך שאמצעי תקשורת יביעו עניין לסקר את השקת הספר.
תקציב:
אני מחפש רעיון שאפשר ליישם בהשקעה כספית מינימלית כי אין מי שמממן את הפעילות הזאת מלבדי (אם מישהו רוצה לקחת חסות על הפעילות בהשקה, שידבר איתי).
לוח זמנים:
השקת הספר מתוכננת לחודש אוקטובר כך שביצוע הפעילות יכול להיות קצת לפני ההשקה או תוך כדי ההשקה.
זהו.
אם יש לכם רעיון, אשמח מאוד אם תספרו לי עליו כאן, בתגובה לסטטוס שכתבתי בפייסבוק בלינק הזה או בהודעה פרטית.
אל תתביישו ואל תחששו לשתף. גם אם אתם חושבים שהרעיון משוגע. כשקיבלתי את הרעיון להביא שור לבמה של טד, חשבתי בהתחלה שזה רעיון משוגע… 🙂
ממתין לרעיונות שלכם.
תודה!