והרעיון הזוכה הוא של… חכמת ההמונים
משרד הפרסום באומן בר ריבנאי נכנס השבוע לדפי ההיסטוריה של עולם הפרסום הישראלי, לאחר שזכה ב-5 אריות זהב בפסטיבל הפרסום בקאן, אחד מהם בקטגוריית הסרטים, קטגוריה שמעולם לא זכה בה משרד ישראלי בזהב.
הקמפיין הזוכה הוא פרוייקט בשם "קשרי דם" שנעשה עבור מרכז פרס לשלום.
האתגר היה למצוא רעיון יצירתי אשר ייתן השראה לקידום השלום בין הפלסטינאים לישראלים.
חשיבה על רעיונות יצירתיים לקמפיינים זה לב העיסוק של משרדי פרסום.
במקרה הזה, באומן בר בחרו לפנות לחכמת ההמונים כדי לקבל רעיונות פורצי דרך.
הם יצרו אתר שנקרא The Impossible Brief ובו הם הזמינו אנשים לשלוח רעיונות לפיצוח הבריף.
הרעיון שנבחר היה לקחת תרומות דם מישראלים ולהעביר אותם לפלסטינאים ולהיפך. מספיק עם שפיכות דמים. הדם של כולנו זהה (לינק לסרט הסבר)
מעבר לרעיון היצירתי, זאת דוגמא נפלאה כיצד משרד פרסום פונה לחכמת ההמונים לפיצוח בריף קשה. התוצאה היא 5 פרסים יוקרתיים בפסטיבל הפרסום החשוב בעולם.
אין לי ספק שבמקרים שבהם הסביבה התחרותית תאפשר לחשוף הבריף או האתגר השיווקי, חכמת ההמונים תהפוך להיות הדרך הטובה ביותר לקבל רעיונות יצירתיים ופורצי דרך.
במקרים אלה, התפקיד של משרד הפרסום משתנה. במקום ליצור רעיונות התפקיד שלהם יהיה לגרום להמון להציע רעיונות ואז ליישם את הרעיון הטוב ביותר בצורה מצנחת.
-
Secret Artist
-
Lior Zoref