פסטיבל קאן – סיכום היום השני

נכתב בתאריך 21/6/2010 בשעה 23:47 מאת ליאור

clip_image002

היום השני בפסטיבל עמד בסימן המתח של המשלחות מישראל לקראת הטקסים שייערכו החל מהערב ואשר יכריזו על הזוכים בפרסים בקטגוריות השונות.

זה כיף גדול לצפות בעבודות שמועמדות לפרסים . בכלל, אם מדברים על יצירתיות, זה פסטיבל אמיתי של יצירתיות במיטבה.

דיגיטל הוא נושא מרכזי בפסטיבל (כמו שכתבתי כאן) ויש ציפייה לקראת ההרצאה המרכזית של מרק צוקרברג שעומד לקבל את פרס איש השנה במידה בעוד יומיים.

החוויה הגדולה ביותר עבורי היתה ההרצאה של איגוד הפרסום בקולנוע, SAWA. עולם השיווק והפרסום מנסה לרגש ותסכימו אותי שקולנוע זה אמצעי המדיה המרגש ביותר. בהרצאה הזאת, מיטב המוחות של עולם הקולנוע עשו הכל כדי לרגש אותנו, והם הצליחו בגדול.

ראיתי ושמעתי שם 3 דברים שגרמו לי להגיד וואו:

1.פרסומות בתלת מימד. clip_image004

תשמעו, אם הייתם רואים את הפרסומת שהציגו לנו לגלידה, בלוטות הרוק שלכם היו יוצאות מהמקום שלהם והייתם אוכלים את המסך.

2. להתרגש באמצעות סאונד.

הציגו לנו סדרה של סרטים שבהן הצופים מתבקשים לעצום עיניים ולהתרכז בצלילים. מדובר בהפקה של דולבי שעושה שימוש במערכת סאונד 7.1. השמיעו לנו קטע שמנסה לתאר מה שומע תינוק בשעות שלפני הלידה ואז שהוא נולד. שומעים דפיקות לב, תנועה בתוך מים וצלילים עמומים מהעולם שבחוץ. מה אגיד לכם, כאשר עוצמים עיניים ושומעים את הסאונד המדהים, זה היה מרגש ברמות שקשה לתאר.

3. כדורגל בתלת מימד.

אני מודה שאני לא חובב כדורגל גדול, אבל כאשר צופים במשחק כדורגל על מסך קולנוע ענק עם משקפי תלת מימד מהדור האחרון, נשארים עם פה פעור. זוכרים את הפעם הראשונה שצפיתם בתלת מימד לפני הרבה שנים? אז זהו, זה אותו וואו.

בערב פגשנו המון ישראלים במסעדה איטלקית חביבה וקיטרנו קצת. בכל זאת, ישראלים….