פסטיבל קאן – סיכום היום השלישי

נכתב בתאריך 22/6/2010 בשעה 23:46 מאת ליאור

clip_image002

היום השלישי בפסטיבל הפרסום בקאן עמד בסימן ההתרגשות והכבוד של המשלחת הישראלית בראשות בשלמור אבנון עמיחי עם זכייה ב-4 פרסי אריות זהב ובאומן בר ריבנאי שזכו בפרס אחד. הפרסים הוענקו בטקס החגיגי שהתקיים הערב.

המשלחת של שלמור עלתה לבמה מלווים בצלילי ווזלה. כך זה נראה:

יאהו הביאו את השחקן בן סטילר לעשות שמח בהרצאה שלהם. ואכן הוא עשה שמח והיה משעשע מאוד אבל בלי שום קשר ליאהו.

בסוף ההרצאה, הם צילמו תמונה עבור פעילות הצדקה של בן סטילר, StillerStrong, בהשתתפות כל הנוכחים באולם. הם סיפרו שעל כל click על התמונה, יאהו תתרום דולר לקרן של בן סטילר. כך זה נראה (הנה קישור לתמונה ברזולוציה גבוה ב-flickr).

clip_image004

מעבר לזה, היו הרבה הרצאות מעניינות. אבל היתה הרצאה אחת שתפסה את תשומת ליבי. לפני שאתאר אותה, הנה מעט רקע.

אחד מהעקרונות הבסיסיים בעידן השיווק החדש הוא שהמפרסם חייב תמיד להגיד את האמת. לתעשייה שהיתה רגילה לפעול בצורה שונה לאורך שנים רבות, השינוי הזה לא פשוט.

למרות שרוב ההרצאות בפסטיבל היו ברוח העידן החדש, יש מידי פעם הרצאות שמזכירות שלא כל משרדי הפרסום הפנימו את המסר.

ההרצאה שעליה אני מדבר היתה בהובלת משרד הפרסום Digitas. הם הבטיחו בהרצאה שזאת תהיה זירת קרב קרב בין הגישות השונות של עולם הפרסום, הם בנו זירה על הבמה וכדי להוסיף עניין, הבטיחו שגם פאולה עבדול תשתתף…

ובכן…. לא זירה ולא נעליים. אמנם בנו זירה אבל בסופו של דבר היו בתוכה כיסאות וזה היה עוד פאנל משעמם.

מה שהרגיז זה לא העובדה שזה היה פאנל משעמם. מה שהרגיז היתה הגישה המתנשאת שמנסה למכור משהו אחד (פאנל) באריזה שקרית, בצורה דומה לדרך שבה עולם הפרסום הישן פועל מאז היווסדו.

האנלוגיה של אחד המרצים היתה מאוד מדויקת והמחישה בדיוק את הנקודה הזאת – המונח Interruption Advertising הפך להיות Invisible Advertising.

אחרי טקס הענקת הפרסים, הצטרפתי לכ-300 ממשתתפי הכנס כדי להשתתף במתיחת יוטיוב שארגנה קבוצת Improve Everywhere המדהימה.

ההנחיות שקיבלנו היו לעמוד בשורה ארוכה וליצור תור מלאכותי למתחם שהוכן מראש למרגלות השטיח האדום המפורסם של פסטיבל קאן. במתחם עשינו את עצמנו כאילו ואנחנו במסיבה מדהימה, רקדנו כאשר כל אחד מאיתנו מאזין למוסיקה באמצעות מכשיר mp3 שקיבלנו. כל מי שעבר באזור (והיו שם מאות אנשים) לא הבין מה זאת המסיבה המוזרה הזאת שנערכת במקום הזה…

בזמן הזה היתה קבוצה של צלמים מטעם Improve Everywhere שצילמו את הבעות הפנים המופתעות של העוברים והשבים. אני מניח שהוידאו יפורסם בקרוב ב-YouTube. בכל מקרה, היה כיף גדול לקחת חלק מהחוויה המיוחדת הזאת.

הנה וידאו שמציג את המשימה שקיבלנו (חדי העין יכולים להבחין בי ב-3:29):

לסיום הערב, הלכנו למסיבת החוף של הפסטיבל, אכלנו בדוכן האתני שאוורמה וחומוס והרגשנו שוב מי אנחנו ומאיפה הגענו….

מחר זה היום האחרון שלי בפסטיבל. יש דריכות רבה לקראת ההרצאה של מרק צוקרברג שעומד לקבל את פרס איש השנה…. אני כמובן אמשיך לדווח.