שילוב בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי

נכתב בתאריך 25/7/2010 בשעה 9:52 מאת ליאור

image

אחת מהמגמות המרתקות בתחום השיווק הדיגיטלי הוא השילוב בין העולם הפיזי והדיגיטלי.

בכנס של איגוד השיווק דיברתי על זה לא מעט והצגתי דוגמאות מכל העולם.

אבל נראה שהדוגמא המעניינת ביותר מתרחשת ממש כאן, בארצנו הקטנטונת, בקוקה קולה וילג'.

לכפר של קוקה קולה מגיעים כ-600 בני נוער במחזורים של שלושה ימים.

המטרה של קוקה קולה היא לייצר באזז בקרב כל בני הנוער ולא רק אותם אלפים שזוכים להגיע לכפר.

איך עושים את זה?

ינון והצוות של אידיאולוג'יק הובילו יישום של רעיון מדהים. בבסיס הרעיון התובנה שחייב להיות חיבור בין כל מה שבני הנוער עושים לעולם הדיגיטלי שאותו הם חווים בצורה כל כך עמוקה.

איך זה עובד?

כל משתתף בכפר מקבל צמיד עם חיישן RFID אשר מקושר לחשבון הפייסבוק שלו (בלי אפליקציה אלה קישור ישיר באמצעות שם משתמש וסיסמא). כך נראה הצמיד:

clip_image002

היישום הטכנולוגי של החומרה והתוכנה נעשה ע”י עופר לשם.

בכפר מפוזרות עשרות עמדות Like דיגיטליות. בכל פעם שמישהו שם את היד עם הצמיד ליד המתקן, אוטומאטית הפרופיל שלו בפייסבוק מתעדכן עם שורת סטטוס וסרט וידאו בהתאם למקום שבו הוא נמצא.

לדוגמא – מי שהיה בעמדת המסאג'ים והעביר את הצמיד על המתקן, מייד נוספת לפרופיל שלו שורת סטטוס שמספרת על החוויה במסאג' עם וידאו קצר (שהוכן מראש).

image

בנוסף, באמצעות הצמיד בני הנוער מקבלים פחיות שתיה, מגבות לבריכה ועוד. הכל דיגיטלי.

clip_image004

יש כמובן גם מתחם שבו בני הנוער מתחברים לפייסבוק באמצעות לפטופים ויכולים לראות את התגובות שהם קיבלו על העדכונים שעשו ולהמשיך את השיחה עם החברים שאינם בכפר.

clip_image006

מעבר לזה, באירוע מסתובב צלם עם מצלמה אלחוטית וקורא RFID. החבר'ה שמצטלמים מעבירים את הצמיד והתמונות שלהם מועלות לפייסבוק ומתוייגות מייד. תודו שזה מרשים מאוד.

clip_image008

זאת הדוגמא היפה ביותר שראיתי אי פעם לחיבור בין העולם האמיתי לפייסבוק.

ועושה רושם שבני הנוער מתייחסים לזה כאילו והם נולדו עם הצמיד הזה… הם מעדכנים מעל 9000 שורות סטטוס באמצעות הצמידים ביום אחד!…

אבל הדבר החשוב יותר זאת מידת החשיפה שהעדכונים שלהם מקבלים. הנתון ששמעתי מדבר על כמיליון וחצי חשיפות ביום למידע שמגיע מעדכוני הסטטוס בשילוב הדף של קוקה קולה בפייסבוק.

כך נראה עולם השיווק בעידן הדיגיטלי. חדשנות במיטבה.

שאפו לאידיאולוג'יק, לעופר לשם וכמובן לקוקה קולה!

  • ערן גפן

    כשמגיע, מגיע 🙂

  • באמת רעיון מעולה לחיבור בין אופליין לאונליין!
    הצמיד RFID לא מפריע אבל מה שבאמת מרשים זה הטקסטים והסרטוני וידאו המוכנים מראש – לא צריך לחשוב יותר מדי, פשוט מצמידים את הצמיד והמערכת עושה את השאר.
    יפה מאוד!

  • Pingback: Tweets that mention שילוב בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי | שיווק דיגיטלי - הבלוג של ליאור צורף -- Topsy.com()

  • Daf.w

    Like!

  • מרתק.

  • כל הכבוד!

  • gal

    ממש מגניב!

    איזה יופי!

    ינון למה לא הזמנת אותנו?

  • מירן פחמן

    אחלה פעילות ושימוש בטכנולוגיה ליצירת תוכן אותנטי.

  • קצת מטרידה אותי העובדה שמישהו בקוקה קולה מנהל מאגר של אלפי חשבונות פייסבוק (שם משתמש וסיסמה) בשביל לתת לטכנולוגיה הזו לעבוד. אולי הוא טורקי?

  • האח הגדול לא היה יכול להראות טוב יותר, ולתייג את עצמו (ואחרים) בעזרת החיבור לטכנולוגיה בצורה כל כך חלקה.
    חבל רק שכל זה עבור חברה שמרבית מהמוצרים שלה הם מים עם הרבה סוכר וגזים (או סתם מים מותפלים) ומייצרת גם הרבה כסף (שמסתבר שאפשר לעשות איתו כל מיני דברים "מגניבים"…).

    אם זה מה שעושים עבור חברות מסחריות אני לא רוצה לחשוב מה עושים עבור חברות ביטחוניות.

  • בלי לדבר רגע על האם הפרסום האכל-כך אגרסיבי הזה מזיק לנו או מועיל לנו אני אספר לך על החוויה שלי מהצמיד:

    דמיין לעצמך איך זה לקום בבוקר עם צמיד פלסטיק, מזיע, גדול ומסיבי כשההרגשה היא בדיוק כמו ג'וק גדול שיושב לך על היד.
    נגיד והרעיון מעולה, נגיד וגם הביצוע מעולה: היה לכם קשה לעצב רצועה עם חורים כדי שיכנס אויר ליד ולא יהיה לי נמק??

  • Pingback: משתמש אנונימי (לא מזוהה)()

  • אלעד

    הרעיון אכן חדשני, והביצוע נראה מקצועי מאוד, אבל אחד החסרונות הוא שזה לא מפורסם דרך אפליקציה, ואי אפשר לחסום את העדכונים מבלי לחסום את האדם עצמו – מה שנאלצתי לעשות, לאחר קבלת מאסות של עדכונים עילגים ולא באמת מעניינים.

  • Pingback: כפתור הלייק של פייסבוק בעולם האמיתי | Newsgeek()