שילוב בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי
אחת מהמגמות המרתקות בתחום השיווק הדיגיטלי הוא השילוב בין העולם הפיזי והדיגיטלי.
בכנס של איגוד השיווק דיברתי על זה לא מעט והצגתי דוגמאות מכל העולם.
אבל נראה שהדוגמא המעניינת ביותר מתרחשת ממש כאן, בארצנו הקטנטונת, בקוקה קולה וילג'.
לכפר של קוקה קולה מגיעים כ-600 בני נוער במחזורים של שלושה ימים.
המטרה של קוקה קולה היא לייצר באזז בקרב כל בני הנוער ולא רק אותם אלפים שזוכים להגיע לכפר.
איך עושים את זה?
ינון והצוות של אידיאולוג'יק הובילו יישום של רעיון מדהים. בבסיס הרעיון התובנה שחייב להיות חיבור בין כל מה שבני הנוער עושים לעולם הדיגיטלי שאותו הם חווים בצורה כל כך עמוקה.
איך זה עובד?
כל משתתף בכפר מקבל צמיד עם חיישן RFID אשר מקושר לחשבון הפייסבוק שלו (בלי אפליקציה אלה קישור ישיר באמצעות שם משתמש וסיסמא). כך נראה הצמיד:
היישום הטכנולוגי של החומרה והתוכנה נעשה ע”י עופר לשם.
בכפר מפוזרות עשרות עמדות Like דיגיטליות. בכל פעם שמישהו שם את היד עם הצמיד ליד המתקן, אוטומאטית הפרופיל שלו בפייסבוק מתעדכן עם שורת סטטוס וסרט וידאו בהתאם למקום שבו הוא נמצא.
לדוגמא – מי שהיה בעמדת המסאג'ים והעביר את הצמיד על המתקן, מייד נוספת לפרופיל שלו שורת סטטוס שמספרת על החוויה במסאג' עם וידאו קצר (שהוכן מראש).
בנוסף, באמצעות הצמיד בני הנוער מקבלים פחיות שתיה, מגבות לבריכה ועוד. הכל דיגיטלי.
יש כמובן גם מתחם שבו בני הנוער מתחברים לפייסבוק באמצעות לפטופים ויכולים לראות את התגובות שהם קיבלו על העדכונים שעשו ולהמשיך את השיחה עם החברים שאינם בכפר.
מעבר לזה, באירוע מסתובב צלם עם מצלמה אלחוטית וקורא RFID. החבר'ה שמצטלמים מעבירים את הצמיד והתמונות שלהם מועלות לפייסבוק ומתוייגות מייד. תודו שזה מרשים מאוד.
זאת הדוגמא היפה ביותר שראיתי אי פעם לחיבור בין העולם האמיתי לפייסבוק.
ועושה רושם שבני הנוער מתייחסים לזה כאילו והם נולדו עם הצמיד הזה… הם מעדכנים מעל 9000 שורות סטטוס באמצעות הצמידים ביום אחד!…
אבל הדבר החשוב יותר זאת מידת החשיפה שהעדכונים שלהם מקבלים. הנתון ששמעתי מדבר על כמיליון וחצי חשיפות ביום למידע שמגיע מעדכוני הסטטוס בשילוב הדף של קוקה קולה בפייסבוק.
כך נראה עולם השיווק בעידן הדיגיטלי. חדשנות במיטבה.
שאפו לאידיאולוג'יק, לעופר לשם וכמובן לקוקה קולה!
Pingback: Tweets that mention שילוב בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי | שיווק דיגיטלי - הבלוג של ליאור צורף -- Topsy.com()
Pingback: משתמש אנונימי (לא מזוהה)()
Pingback: כפתור הלייק של פייסבוק בעולם האמיתי | Newsgeek()