שקרים אמיתיים
אני אוהב מאוד את הטור "השיווק מחר" של יוני סער ב-TheMarker.
הבוקר הוא פירסם טור מצוין בשם "די לשקרנים" (זאת הכותרת בעיתון המודפס) שמציג את התחזקות הציפייה של צרכנים לשיווק שמבוסס על אמת ולא על שקרים.
בתוך הטקסט יש משפט אחד שגרם לי להרים גבה: "אמת בפרסום היתה מאז ומעולם חוק בסיסי".
באמת?…
לצערי האמת רחוקה מכך.
למעט מקרים יוצאי דופן, תעשיית הפרסום המסורתית מבוססת על שקרים.
לפעמים מדובר בשקרים קטנים כמו "עד 50% הנחה" (כלומר, רוב המוצרים ב-10% הנחה ויש מוצר אנחנו מנסים להפטר ממנו ועליו ניתן בשמחה 50%, העיקר שתקחו אותו כבר).
ולפעמים בדובר בשקר גדול כמו "יש תרופה להתקרחות גברית" (שוחחתי עם כמה שמתפרנסים ממכירת מוצרים נגד הקרחה שסיפרו לי שהדבר היחידי שצומח בעקבות השימוש במוצרים הוא חשבון הבנק שלהם).
אני מציע לכם לעשות את התרגיל הבא – צפו בהפסקת פרסומות אחת בריכוז ואחרי כל פרסומת תשאלו את עצמיכם האם יש בה שקר כלשהו או לא. האם באמת המוצר שמנסים למכור מייצר חוויה מדהימה? האם באמת אשה במחזור אוהבת לרקוד בטבע?
הסיבה היחידה בגללה המגמה של חוסר סבלנות לשקרים בפרסום מתעצמת היא השימוש באינטרנט.
באינטרנט האמת גלויה לכולם.
חיפוש קצר מגלה לכל צרכן את האמת לגבי המוצר שהוא שוקל לרכוש. מה אומרים עליו, מה החסרונות שלו ומה המחיר הראוי לשלם עליו.
הרשתות החברתיות לוקחות את זה צעד משמעותי קדימה – צרכנים שואלים את החברים שלהם לדעתם. אין שיטה יותר אמינה לקבל מידע על מוצרים.
בעידן הדיגיטלי שבו האמת במרחק של 0.02 שניות והמלצות החברים אמינות יותר מכל פרסומת, למפרסמים פשוט לא תשאר ברירה אלה להגיד את האמת.
אני לא יודע אם יצא לכם לראות את הפרסומת של יואל גבע – "אל תאמין לנו, תשאל את החברים שלך". זאת הפרסומת שמכילה בתוכה לטעמי את התמצית של המהפיכה שעובר עולם השיווק והפרסום.
Pingback: Tweets that mention שקרים אמיתיים | שיווק דיגיטלי - הבלוג של ליאור צורף -- Topsy.com()
Pingback: garcinia cambogia()
Pingback: page web()
Pingback: watch tv()
Pingback: visit here()
Pingback: wobb jobseekers()
Pingback: https://concepttorealityaus.com()
Pingback: www.vietnamplus.vn()
Pingback: Venture Capital()
Pingback: www.movies123s.com()
Pingback: apemoneyd.com()
Pingback: best Realtor in()