האם העידן הדיגיטלי יוביל מהפכה בקפיטליזם?
היום נפלה בחלקי הזכות להעביר את הרצאת הפתיחה בכנס שיווק דיגיטלי פורץ דרך של איגוד השיווק הישראלי.
בסוף ההרצאה הצגתי את הרעיון שגורם לי בזמן האחרון להרבה השראה ולכן בחרתי להקדיש את הפוסט הזה כולו לאותו רעיון.
אם מישהו היה אומר לנו לפני כמה חודשים שפייסבוק וטוויטר יהיו הפלטפורמה שתאפשר למהפיכה במצריים להתרחש, רבים היו אומרים לו שהוא לא שפוי.
אם מישהו יגיד לנו היום שהמדיה החברתית תהיה הפלטפורמה תוביל למהפיכה כלכלית ושינוי בשיטה הקפיטליסטית, בוודאי רבים מכם יגידו שהוא משוגע.
אבל מי שאומר את הדברים האלה הוא אלכס בוגוסקי, האיש שחזה את מהפיכת השיווק הדיגיטלי בשנת 2003 (זוכרים את הקמפיין התרנגולת של ברגר קינג?) ואחד מאנשי הפרסום המוערכים ביותר בעולם.
בוגוסקי, שהיה שותף במשרד הפרסום Crispin, Porter + Bogusky, פרש לאחרונה מעולם הפרסום והוא מקדיש את חייו לקידום הרעיון הזה.
בבסיס הרעיון עומדת הטענה שהערך שמותגים מייצרים עבור חברות נשאר רק בגבולות בעלי המניות ולא חוזר חזרה לחברה. הצרכנים הם הכוח הגדול ביותר בכלכלה המודרנית. העידן הדיגיטלי מאפשר לצרכנים להתאגד ולהכריח את החברות והמותגים לפעול בצורה שונה.
שינוי כזה יוביל לכך שחלק משמעותי מהרווחים של החברות יוקדש למטרות חברתיות ולמען הדורות הבאים. הוא קורא לזה קפיטליזם לייט.
במקום שתהיה רק שורה תחתונה אחת והיא הרווח, יהיו עוד מדדים לפיהם חברות עסקיות ימדדו.
הוא הקים גוף שנקרא COMMON ואשר שם לעצמו למטרה לשתף מידע ולאפשר לגופים רבים שמעוניינים לעסוק בקידום הרעיון להחליף דעות ולפעול בצורה משותפת.
אלכס בוגוסקי חשף את הרעיון לראשונה ב-"שידורי הניסיון" שלו שנקראים FearLess לפני מספר שבועות בשידור חי. בוידאו הזה (מומלץ) צפו כבר מעל 50,000 אנשים.
הנה וידאו קצר שמציג את הרעיון.
אני מלא השראה והתלהבות מהשינוי שהרשתות החברתיות יכולות לעשות בשיטה הקפיטליסטית. כמו שאומרים: I'm in.
-
Danny Ciechanover
-
ליאור