מבנה ההרצאה – מה דעתכם?
(פוסט ארוך… אבל חשוב)
בהמשך להכנות לקראת ההרצאה ב-TED, אחרי ששאלתי אתכם מה צריך להיות בהרצאה ואיך כדאי להדגים את חכמת ההמונים, קיבלתי מאות רעיונות מהארץ ומהעולם. חלקם היו ממש טובים ומרתקים.
רגע לפני שאני מתחיל לכתוב את הטקסט המפורט של ההרצאה, אני רוצה להציג בפניכם את מבנה המצגת. אם יש לכם הערות / רעיונות לשיפור, לתוספות או לשינויים, אשמח מאוד לשמוע.
אחרי שאקבל את הפידבקים, אכתוב טיוטה ראשונה של הטקסט, אותה אשתף עם כולכם (בדף Wiki שתוכלו לערוך).
אז הנה המבנה של המצגת:
פתיחה
מי אני… עם דגש על תקופת נעורי בה הייתי computer geek נטול חיי חברה. כיצד הפעילות שלי בפייסבוק הובילה אותי ללימודי דוקטורט בנושא חכמת ההמונים, ואיך כל זה הוביל אותי להציג את המצגת הראשונה ב-TED אשר מבוססת על חכמת ההמונים.
מה זאת חכמת ההמונים
אם הכל יסתדר כמו שאני מקווה, יעלה שור על הבמה , אז אשחזר את האירוע שהיווה בסיס לחכמת ההמונים. אבקש מהיושבים בקהל להיכנס לאתר אינטרנט סלולארי ולנסות לנחש את משקל השור מתוך כוונה שהמשקל הממוצע יהיה אכן משקל השור.
בנוסף, אציע לכל מי שרוצה להציע לי משפט סיום למצגת.
אסביר כיצד היום בעידן שבו הרשתות החברתיות כל כך פופולאריות, כל אחד יכול לעשות שימוש בחכמת ההמונים באמצעות פנייה לחברים שלו ברשתות החברתיות.
דוגמאות
בחלק הזה של ההרצאה אציג מספר דוגמאות מהארץ ומהעולם על השימוש בחכמת ההמונים באמצעות מדיה חברתית:
כומר אשר עושה שימוש בחכמת ההמונים באמצעות חשבון הפייסבוק האישי שלו לכתיבת המיסה השבועית שהוא מעביר בכנסייה. הוא מספר שבעקבות כך מידי יום ראשון הכנסייה מלאה עד אפס מקום ומגיעים אליה הרבה יותר צעירים וילדים. חכמת ההמונים מסייעת לו לגשר על הפערים הבינ-דוריים בין הצעירים והמבוגרים בכנסיה.
אמא אשר מגדלת את הבן שלה באמצעות חכמת ההמונים. גידול ילדים זאת משימה אשר דורשת קבלת החלטות ברמה יום יומית. בילד הראשון לפעמים קשה לדעת מה ההחלטה הנכונה. האמא הזאת מספרת איך בזכות חכמת ההמונים היא מקבלת החלטות נכונות יותר בגידול בנה. לדוגמא – באמצעות חכמת ההמונים היא קיבלה הכוונה כיצד תוכל לפתור בעיה בדיבור שהייתה לו. הניסיון של האמהות האחרות מסייע לה לקבל החלטות מושכלות יותר.
מעבר לזה, אספר על השימוש שאני עשיתי בחכמת ההמונים ליצור את המצגת עצמה. יכול להיות שזאת דרך חדשה לייצר עוד מצגות ב-TED?…
אתה מכירים עוד דוגמאות? (צריך עוד דוגמאות?)
איך זה עובד
בחלק הזה אנסה לענות על השאלות העיקריות שקיבלתי מאז התחלתי לעבוד על המצגת.
כמה חברים נחשבים להמון?
מתוך כל התגובות, מה התובנה הקולקטיבית?
האם ההמון תמיד חכם? (יש לכם דוגמאות למקרים שבהם הממוצע של הדעות מייצג משהו לא חכם?)
האם זה עובד?…
בשלב הזה אקח מעטפה שבה כתוב המשקל של השור. אציג שקף גרף שמציג את המשקלים שהתקבלו מהקהל ואת המשקל הממוצע. אז אפתח את המעטפה בתקווה שהמשקל הממוצע יהיה דומה למשקל האמיתי(אני כבר בלחץ…)
האם יש לכם רעיונות לשאלות נוספות שכדאי לי להתייחס אליהן?…
מה המשמעות של כל זה?
מה המשמעות של חשיבה משותפת (הצגת המושג Mind Sharing)?
האם המין האנושי נמצא לפני שלב חדש שבו בני האדם ישפרו את יכולת החשיבה בצורה משמעותית?
האם השימוש ברשתות החברתיות ישתנה? במקום רק לשתף נעשה שימוש ברשתות החברתיות כדי לחשוב ?
האם חכמת ההמונים יכולה להצליח במקום שבו מנהיגים נכשלים? (יש כאן רעיון מעניין שאציג)
האם חכמת ההמונים יכולה להגשים חלומות?
לפעמים חלומות מתגשמים
כאן אחזור לספר על החלום שלי וכמה הרגע הזה הוא מיוחד עבורי.
אשאל את המשתתפים בקהל למי יש חלום? כולם יודעים כמה חלומות יכולים לתת טעם לחיים. אולי מעבר לחשיבות החלום, חשוב לא פחות לשתף ולספר אותו לאחרים?
תודות ומשפט סיום
כאן אציג אנימציה שמציגה את תמונות הפרופיל של כל אלה שסייעו בהכנת המצגת שהופכת למילה Thank You (או אנימציה מסוג אחר). מישהו יכול/רוצה לסייע בבנייה של זה?…
לסיום, מישהו יגיש לי iPad שבו יהיה כתוב משפט הסיום של המצגת שנשלח בזמן אמת. להזכירכם, המשפט שנשלח באודישן היה: Great minds think alike, clever minds think together.
תודה ששרדתם עד כאן…
עכשיו תורכם לחשוב ולהציע רעיונות לשיפור.
תודה מכל הלב.
(לינק לתגובות בפייסבוק)
-
shahar
-
Lior Zoref
-
יובל פכט
-
Lior Zoref
-
יובל פכט
-
Daniella Lieber-Toaf
-
Lior Zoref
-
Lior Zoref
-
Yuval Dror
-
Lior Zoref
-
Shimshon
-
Shimshon
-
Tal Shahar
-
Lior Zoref
-
Tal Shahar
-
לביא
-
הכושים העבריים