יומן מסע ל-TED: פרק 4 – השראה

נכתב בתאריך 23/12/2011 בשעה 7:42 מאת ליאור

image(לינק לפרק הראשון)

29.10.2011

שבת. 7 בבוקר. סיימתי להאכיל את אסף בן ה-4 חודשים והוא חזר לישון כמו גם כל שאר בני המשפחה.

חזרתי לצפות בהרצאה הפופולארית ביותר בטד – ההרצאה המיתולוגית של קן רובינזון, "איך מערכת החינוך מדכאת את היצירתיות". לא משנה כמה פעמים צפיתי בהרצאה הזאת, כל פעם שאני צופה בה מחדש, אני לומד משהו.

הפעם התבוננתי בשילוב הגאוני בין הומור עצמי, סיפורים אישיים, ציטוטים וכמובן רעיון גדול.

בהרצאה שלו, ההרצאה הנצפית ביותר בעולם, אין ולו שקף PowerPoint אחד.

יש רעיון גדול ויכולת יוצאת דופן לספר סיפור, להצחיק ולגרום לנו הצופים לחשוב.

שלחתי לקן רובינזון מייל. אם יש מישהו שנותן לי השראה כמרצה זה הוא. אולי המרצה הטוב ביותר בעולם. הלוואי שהוא יסכים לשתף איתי קצת מהניסיון והתובנות שיש לו בתהליך ההכנה שאני עובר לקראת טד.

(עדכון: הוא ענה. קבענו להיפגש ב-TED)

10.11.2011

היום הצוות ב-TED הודיע לי ביוזמתם שהם יממנו גם את הטיסה של איילה זוגתי. איזה כיף Smile

והם גם שלחו את כרטיסי הטיסה. אני אומר, למה למהר? בסה"כ יש עוד כמעט ארבעה חודשים… שיהיו בריאים.

13.11.2011

היום קיימתי 2 פגישות עם אנשים יוצאי דופן שקשורים לטד.

הראשון, פרופ' שמעון שוקן מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. הוא הגה את TEDxTelAviv וגם העביר שם הרצאה מדהימה שזכתה לעלות לאתר TED ולקבל מעל 150,000 צפיות:

 

אירוע TEDx בת"א הביא אותי למצב של התרוממות נפש. אז גם נולד אצלי החלום להרצות ב-TED (הנה לינק לפרק בשידורי הניסיון שמתאר את החוויה).

הפגישה השנייה היתה עם עדיטל אלה, אחת מ-2 הישראלים היחידים שזכו להתקבל לתוכנית TED Fellows. היא נבחרה בין אלפים רבים להיות חלק מקבוצה של 20 אנשים שנבחרים מידי שנה ואשר מוזמנים להשתתף ב-TED תוך כדי כך שהם זוכים למשאבים רבים שיכולים לסייע להם להוביל את הפרוייקטים שהם יוזמים. הפרוייקט שלה הוא עמודי תאורה מבוססים על אנרגיה מהרוח והיא בעיצומו של קמפיין גיוס בשיטת Crowd Funding לפרויקט שלה (לינק לפרטים).

עם מי עוד כדאי לי להיפגש?…

  • מצחיק – עדיטל הייתה מרצה שלי כשלמדתי עיצוב מוצר עם התמחות בחברה וסביבה – דרך אגב לצערינו הפרוייקט שלא לא הצליח להגיע למימון שהיא ניסתה להשיג והיא לא קיבלה דבר – יש לך אולי רעיונות מדוע חוכמת/מימון ההמונים אולי לא צלח במקרה הזה ?